Sebastiaan van Dorsser van Hutchison Ports ECT Rotterdam: "Modal shift, een no-brainer"

START NIEUWE AANBESTEDING VOOR VERPLAATSING GOEDERENVERVOER NAAR WATER

Op 18 september 2024 is een nieuwe concessie voor modal shift gepubliceerd op TenderNed. Daarmee zet het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de komende jaren samen met de provincies, de Topsector Logistiek en de Logistieke Alliantie verder in op modal shift.

Den Hartogh: “Modal shift betekent waardetoevoeging”

“Logistieke sector, laat je niet verrassen!”

HTS Group: “Modal Shift Programma kan game changer zijn”

Koolwijk Logistics: “Demurrage en detention spelbreker modal shift”

Optimodal: ‘Modal Shift in het DNA’

“Gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt”

Susanne Dirksen, Head of Sales Schavemaker Logistics: "Off-Road gaan is gewoon een kwestie van je oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt. Zet een deel op de binnenvaart of het spoor, houd nog een deel op de weg. Dan spreid je de risico’s en kun je gefaseerd overstappen."

Susanne Dirksen, Head of Sales Schavemaker Logistics, over modal shift: “Gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt”

Wederom EUR 7,5 miljoen subsidie beschikbaar gesteld vanuit de Modal Shift Regeling

Subsidieplafond modal shift regeling 2023 verdubbelt naar €15 mln.

Dagelijks meer dan duizend vrachtwagens van weg naar binnenvaart of spoor.

Start van derde aanbesteding voor verplaatsing goederenvervoer naar water

Op 20 januari 2023 is op TenderNed de derde aanbesteding gepubliceerd voor een vijftal concessies voor bargelijndiensten t.w.v. EUR 2.500.000. Meer goederenvervoer over water is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.

Start nieuwe aanbesteding voor verplaatsing goederenvervoer naar water

Meer goederenvervoer over water in plaats van over de weg. Dat is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.

Venlo-Poznan spoorcorridor bespaart 60.000 ton CO2 per jaar

De Jopocus rijdt 4 keer per week van de Cabooter terminal in Venlo naar de Clip terminal bij Poznan in Polen. Uniek is dat ook niet-kraanbare trailers meegenomen worden.