Subsidieregeling toegekend aan JWSL
De ambitie is om een containerterminal realiseren. Nu zijn er te weinig logistieke mogelijkheden om vanuit de regio Delfzijl containers per binnenvaart te verschepen naar Rotterdam.
De ambitie is om een containerterminal realiseren. Nu zijn er te weinig logistieke mogelijkheden om vanuit de regio Delfzijl containers per binnenvaart te verschepen naar Rotterdam.
Medio september 2021 startte Europese binnenvaartcoöperatie NPRC met een grootschalige operatie om suikerbieten van Maastricht (Limburg) naar Oudenbosch (Noord-Brabant) te varen.
De Groene Corridor is uitermate geschikt voor verladers die zoeken naar manieren om hun CO2 – uitstoot te reduceren. De betrouwbaarheid van de verbinding is meer dan 99%. Een belangrijk argument voor bedrijven als Heineken en Zeeman om voor deze groene verbinding te kiezen.
De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.
De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.
Cosun Beet Company: ‘We willen de meest succesvolste, innovatiefste en groenste verwerker van bieten zijn in de wereld’.
Ferdinand van den Oever is een blij mens gelet op het feit dat hij onlangs groen licht kreeg voor de bouw van het ‘Logistiek Park Moerdijk’.
Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.
Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam.