Start van derde aanbesteding voor verplaatsing goederenvervoer naar water

Op 20 januari 2023 is op TenderNed de derde aanbesteding gepubliceerd voor een vijftal concessies voor bargelijndiensten t.w.v. EUR 2.500.000. Meer goederenvervoer over water is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.

Start nieuwe aanbesteding voor verplaatsing goederenvervoer naar water

Meer goederenvervoer over water in plaats van over de weg. Dat is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.

Interview met Mark Luikens

Wat heeft uw bedrijf nodig om goederen niet langer over de weg, maar via binnenvaart te vervoeren? Mark Luikens helpt graag de afweging maken.

Mooie video van schuttevaer: Een kijkje bij interrijn roro: De modal shift is al feit!

De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.

Multimodale logistiek zit in de lift in noordoost-brabant - binnenvaartkrant.nl

De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.

Overweeg binnenvaart en spoor vanwege groot onderhoud aan wegen

In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling

Patat over het water in plaats van de weg

Onze minister bracht maandag, 12 oktober, een digitaal werkbezoek aan logistiek dienstverlener Kloosterboer. Een Nederlands internationaal opererende logistieke dienstverlener met haar hoofdkantoor in Rotterdam.

Goederen kunnen niet stemmen - Ronald Paul

Als er iemand een goed beeld heeft van de ins en outs van Modal Shift dan is dat wel de Chief Operating Officer van het Havenbedrijf Rotterdam Ronald Paul.

Voorbeeldproject: Slimme vervoerscombinaties Heineken

Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.

Voorbeeldproject: Ladingen bundelen Kloosterboer/McCain

Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam.