Interview met Mark Luikens
Wat heeft uw bedrijf nodig om goederen niet langer over de weg, maar via binnenvaart te vervoeren? Mark Luikens helpt graag de afweging maken.
Wat heeft uw bedrijf nodig om goederen niet langer over de weg, maar via binnenvaart te vervoeren? Mark Luikens helpt graag de afweging maken.
De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.
De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.
In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling
Onze minister bracht maandag, 12 oktober, een digitaal werkbezoek aan logistiek dienstverlener Kloosterboer. Een Nederlands internationaal opererende logistieke dienstverlener met haar hoofdkantoor in Rotterdam.
Als er iemand een goed beeld heeft van de ins en outs van Modal Shift dan is dat wel de Chief Operating Officer van het Havenbedrijf Rotterdam Ronald Paul.
Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.
Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam.