Wat betekent de verruiming van de Modal Shift Regeling voor huidige deelnemers?
Sebastiaan van Dorsser van Hutchison Ports ECT Rotterdam: "Modal shift, een no-brainer"
Den Hartogh: “Modal shift betekent waardetoevoeging”
“Logistieke sector, laat je niet verrassen!”
HTS Group: “Modal Shift Programma kan game changer zijn”
Optimodal: ‘Modal Shift in het DNA’
AnQore verkiest schip boven vrachtwagen
“Gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt”
Susanne Dirksen, Head of Sales Schavemaker Logistics: "Off-Road gaan is gewoon een kwestie van je oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt. Zet een deel op de binnenvaart of het spoor, houd nog een deel op de weg. Dan spreid je de risico’s en kun je gefaseerd overstappen."
Susanne Dirksen, Head of Sales Schavemaker Logistics, over modal shift: “Gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt”
AnQore verkiest schip boven vrachtwagen
Cosun Beet Company ervaart meer voordelen van modal shift
Arno Huijsmans is directeur Agrarische Zaken bij Cosun Beet Company, een internationale agrarische coöperatie die in handen is van zo'n 8.400 telers van suikerbieten. De jaarlijkse suikerbietencampagne is een van de grootste logistieke operaties van het land. Via de subcirkel Logistiek van de Groene Cirkel Circulaire Suikerbietenketen maakte Huijsmans in 2021 kennis met het Modal Shift Programma. En inmiddels met resultaat.
Subsidieplafond modal shift regeling 2023 verdubbelt naar €15 mln.
Dagelijks meer dan duizend vrachtwagens van weg naar binnenvaart of spoor.
Start van derde aanbesteding voor verplaatsing goederenvervoer naar water
Op 20 januari 2023 is op TenderNed de derde aanbesteding gepubliceerd voor een vijftal concessies voor bargelijndiensten t.w.v. EUR 2.500.000. Meer goederenvervoer over water is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.
Start nieuwe aanbesteding voor verplaatsing goederenvervoer naar water
Meer goederenvervoer over water in plaats van over de weg. Dat is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.
Sugar corridor van NPRC bespaart 15.000 vrachtwagenbewegingen
Medio september 2021 startte Europese binnenvaartcoöperatie NPRC met een grootschalige operatie om suikerbieten van Maastricht (Limburg) naar Oudenbosch (Noord-Brabant) te varen.
De Groene Corridor: snellere en betrouwbare verbinding tussen Maasvlakte en Alphen aan de Rijn
De Groene Corridor is uitermate geschikt voor verladers die zoeken naar manieren om hun CO2 – uitstoot te reduceren. De betrouwbaarheid van de verbinding is meer dan 99%. Een belangrijk argument voor bedrijven als Heineken en Zeeman om voor deze groene verbinding te kiezen.
Interview met Mark Luikens
Wat heeft uw bedrijf nodig om goederen niet langer over de weg, maar via binnenvaart te vervoeren? Mark Luikens helpt graag de afweging maken.
Logistiek makelaar helpt afweging maken - Hendrik-Jan van Engelen
Ondernemers die hun producten laten vervoeren, zien de noodzaak van vervoer via binnenvaart of spoor niet altijd, weet logistiek makelaar Hendrik-Jan van Engelen
Interview Peter Pleket en Jacob Verdonk
We spreken met onze Minister Cora van Nieuwenhuizen over het strategische belang van Modal Shift
Modal Shift past uitstekend bij wie wij willen zijn - Arno Huijsmans
Cosun Beet Company: ‘We willen de meest succesvolste, innovatiefste en groenste verwerker van bieten zijn in de wereld’.
Port of Moerdijk als verbindend logistiek platform
Ferdinand van den Oever is een blij mens gelet op het feit dat hij onlangs groen licht kreeg voor de bouw van het ‘Logistiek Park Moerdijk’.
Modal Shift écht alleen als het leidt tot een optimum - Elisabeth Post
We spreken met Elisabeth Post in het TLN-kantoor in een zonovergoten Zoetermeer. Ze valt met de deur in huis. 'Leuk en aardig, maar ik heb een hekel aan het woord modal shift!'
Patat over het water in plaats van de weg
Onze minister bracht maandag, 12 oktober, een digitaal werkbezoek aan logistiek dienstverlener Kloosterboer. Een Nederlands internationaal opererende logistieke dienstverlener met haar hoofdkantoor in Rotterdam.
We moeten écht die kleinere spelers bereiken! - Steven Lak
Iemand die z’n sporen meer dan verdiend heeft als het gaat om logistiek. Zo werd hij bij z’n vertrek begin dit jaar als Deltalinqs-voorzitter gelauwerd met het prestigieuze ‘Grootanker van de Haven van Rotterdam'
Voorbeeldproject: Slimme vervoerscombinaties Heineken
Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.
Voorbeeldproject: Ladingen bundelen Kloosterboer/McCain
Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam.