Subsidieregeling toegekend aan JWSL
De ambitie is om een containerterminal realiseren. Nu zijn er te weinig logistieke mogelijkheden om vanuit de regio Delfzijl containers per binnenvaart te verschepen naar Rotterdam.
De ambitie is om een containerterminal realiseren. Nu zijn er te weinig logistieke mogelijkheden om vanuit de regio Delfzijl containers per binnenvaart te verschepen naar Rotterdam.
De Jopocus rijdt 4 keer per week van de Cabooter terminal in Venlo naar de Clip terminal bij Poznan in Polen. Uniek is dat ook niet-kraanbare trailers meegenomen worden.
Medio september 2021 startte Europese binnenvaartcoöperatie NPRC met een grootschalige operatie om suikerbieten van Maastricht (Limburg) naar Oudenbosch (Noord-Brabant) te varen.
De Groene Corridor is uitermate geschikt voor verladers die zoeken naar manieren om hun CO2 – uitstoot te reduceren. De betrouwbaarheid van de verbinding is meer dan 99%. Een belangrijk argument voor bedrijven als Heineken en Zeeman om voor deze groene verbinding te kiezen.
Ondernemers die hun producten laten vervoeren, zien de noodzaak van vervoer via binnenvaart of spoor niet altijd, weet logistiek makelaar Hendrik-Jan van Engelen
In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling
Ferdinand van den Oever is een blij mens gelet op het feit dat hij onlangs groen licht kreeg voor de bouw van het ‘Logistiek Park Moerdijk’.
We spreken met Elisabeth Post in het TLN-kantoor in een zonovergoten Zoetermeer. Ze valt met de deur in huis. 'Leuk en aardig, maar ik heb een hekel aan het woord modal shift!'
Onze minister bracht maandag, 12 oktober, een digitaal werkbezoek aan logistiek dienstverlener Kloosterboer. Een Nederlands internationaal opererende logistieke dienstverlener met haar hoofdkantoor in Rotterdam.
We spreken met Erica Slump. Zij is binnen Rijkswaterstaat als hoofdingenieur-directeur eindverantwoordelijk voor het totale verkeersmanagement op het RWS-netwerk, zowel voor weg (‘droog’) als water (‘nat’).
We bellen met Hubert die zich in het corona-proof -dus verlaten- Gouvernement in Maastricht bevindt. Hubert is al geruime tijd met slimme mobiliteit en logistiek actief.
We spreken met Wando Boevé – niet alleen vanuit zijn geweldige betrokkenheid bij logistiek en Modal Shift in het bijzonder, maar vooral vanuit z’n rol in het Topteam van de Topsector Logistiek.
We spreken in het kader van het te initiëren Modal Shift programma met gedeputeerde Floor Vermeulen (Provincie Zuid-Holland, portefeuille Verkeer en Vervoer) over de strategische waarde van anders naar logistiek kijken.
De onderwerpen modal shift, modal split en sychromodaliteit zijn voor hem geen vage toekomsttermen, maar al jaren de kern van z’n verdienmodel. Hoge betrouwbaarheid door het uitermate goed in de vingers hebben van de data en adaptief zijn op basis van die goede data en een geoliede organisatie en netwerk.
Als er iemand een goed beeld heeft van de ins en outs van Modal Shift dan is dat wel de Chief Operating Officer van het Havenbedrijf Rotterdam Ronald Paul.
Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.
Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam.