ECS: “Modal shift? Kwestie van tijd en mindset”

Wat betekent de verruiming van de Modal Shift Regeling voor huidige deelnemers?

Sebastiaan van Dorsser van Hutchison Ports ECT Rotterdam: "Modal shift, een no-brainer"

Den Hartogh: “Modal shift betekent waardetoevoeging”

“Logistieke sector, laat je niet verrassen!”

HTS Group: “Modal Shift Programma kan game changer zijn”

Koolwijk Logistics: “Demurrage en detention spelbreker modal shift”

AnQore verkiest schip boven vrachtwagen

“Gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt”

Susanne Dirksen, Head of Sales Schavemaker Logistics: "Off-Road gaan is gewoon een kwestie van je oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt. Zet een deel op de binnenvaart of het spoor, houd nog een deel op de weg. Dan spreid je de risico’s en kun je gefaseerd overstappen."

Susanne Dirksen, Head of Sales Schavemaker Logistics, over modal shift: “Gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt”

AnQore verkiest schip boven vrachtwagen

Wederom EUR 7,5 miljoen subsidie beschikbaar gesteld vanuit de Modal Shift Regeling

Het is de hele reis van de producten die telt, niet alleen het vervoer van de container - Frank Bruurs

Die historie is boeiend en laat zien dat ondernemen vraagt om voeling houden met de marktontwikkelingen om daar met visie en overtuiging op te reageren.

Interview met Mark Luikens

Wat heeft uw bedrijf nodig om goederen niet langer over de weg, maar via binnenvaart te vervoeren? Mark Luikens helpt graag de afweging maken.

Logistiek makelaar helpt afweging maken - Hendrik-Jan van Engelen

Ondernemers die hun producten laten vervoeren, zien de noodzaak van vervoer via binnenvaart of spoor niet altijd, weet logistiek makelaar Hendrik-Jan van Engelen

Interview Peter Pleket en Jacob Verdonk

We spreken met onze Minister Cora van Nieuwenhuizen over het strategische belang van Modal Shift

Attractief etaleren van het product binnenvaart - Minister Cora van Nieuwenhuizen

We spreken met onze Minister Cora van Nieuwenhuizen over het strategische belang van Modal Shift

Overweeg binnenvaart en spoor vanwege groot onderhoud aan wegen

In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling

Dagelijks 2000 Teu van de weg naar het water - Evofenedex nr 10

In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling.

Doel is duurzame Modal Shift met inzet van brains en ons terminal-netwerk - Christophe van der Maat

We beseffen allemaal dat we dit alleen maar mét elkaar gefikst kunnen krijgen.

Modal Shift past uitstekend bij wie wij willen zijn - Arno Huijsmans

Cosun Beet Company: ‘We willen de meest succesvolste, innovatiefste en groenste verwerker van bieten zijn in de wereld’.

Port of Moerdijk als verbindend logistiek platform

Ferdinand van den Oever is een blij mens gelet op het feit dat hij onlangs groen licht kreeg voor de bouw van het ‘Logistiek Park Moerdijk’.

Modal Shift écht alleen als het leidt tot een optimum - Elisabeth Post

We spreken met Elisabeth Post in het TLN-kantoor in een zonovergoten Zoetermeer. Ze valt met de deur in huis. 'Leuk en aardig, maar ik heb een hekel aan het woord modal shift!'

Logistiek as a service - Hubert Mackus

We bellen met Hubert die zich in het corona-proof -dus verlaten- Gouvernement in Maastricht bevindt. Hubert is al geruime tijd met slimme mobiliteit en logistiek actief.

Operationaliseer een nutsvoorziening én ga tegelijkertijd restrictief beleid voeren - Wando Boevé

We spreken met Wando Boevé – niet alleen vanuit zijn geweldige betrokkenheid bij logistiek en Modal Shift in het bijzonder, maar vooral vanuit z’n rol in het Topteam van de Topsector Logistiek.

We moeten écht die kleinere spelers bereiken! - Steven Lak

Iemand die z’n sporen meer dan verdiend heeft als het gaat om logistiek. Zo werd hij bij z’n vertrek begin dit jaar als Deltalinqs-voorzitter gelauwerd met het prestigieuze ‘Grootanker van de Haven van Rotterdam'

Goederen kunnen niet stemmen - Ronald Paul

Als er iemand een goed beeld heeft van de ins en outs van Modal Shift dan is dat wel de Chief Operating Officer van het Havenbedrijf Rotterdam Ronald Paul.

Voorbeeldproject: Slimme vervoerscombinaties Heineken

Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.