Subsidieplafond modal shift regeling 2023 verdubbelt naar €15 mln.
Dagelijks meer dan duizend vrachtwagens van weg naar binnenvaart of spoor.
Dagelijks meer dan duizend vrachtwagens van weg naar binnenvaart of spoor.
Op 20 januari 2023 is op TenderNed de derde aanbesteding gepubliceerd voor een vijftal concessies voor bargelijndiensten t.w.v. EUR 2.500.000. Meer goederenvervoer over water is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.
Meer goederenvervoer over water in plaats van over de weg. Dat is goed voor de afname van de verkeersdrukte op de weg, de verkeersveiligheid en het terugdringen van CO2-uitstoot.
De ambitie is om een containerterminal realiseren. Nu zijn er te weinig logistieke mogelijkheden om vanuit de regio Delfzijl containers per binnenvaart te verschepen naar Rotterdam.
Medio september 2021 startte Europese binnenvaartcoöperatie NPRC met een grootschalige operatie om suikerbieten van Maastricht (Limburg) naar Oudenbosch (Noord-Brabant) te varen.
De Groene Corridor is uitermate geschikt voor verladers die zoeken naar manieren om hun CO2 – uitstoot te reduceren. De betrouwbaarheid van de verbinding is meer dan 99%. Een belangrijk argument voor bedrijven als Heineken en Zeeman om voor deze groene verbinding te kiezen.
Die historie is boeiend en laat zien dat ondernemen vraagt om voeling houden met de marktontwikkelingen om daar met visie en overtuiging op te reageren.
Een belangrijke aanleiding voor transport over water – modal shift – is de omvangrijke vernieuwingsopgave aan de infrastructuur.
Wat heeft uw bedrijf nodig om goederen niet langer over de weg, maar via binnenvaart te vervoeren? Mark Luikens helpt graag de afweging maken.
Ondernemers die hun producten laten vervoeren, zien de noodzaak van vervoer via binnenvaart of spoor niet altijd, weet logistiek makelaar Hendrik-Jan van Engelen
De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.
We spreken met onze Minister Cora van Nieuwenhuizen over het strategische belang van Modal Shift
De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.
We spreken met onze Minister Cora van Nieuwenhuizen over het strategische belang van Modal Shift
In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling
In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling.
We beseffen allemaal dat we dit alleen maar mét elkaar gefikst kunnen krijgen.
We voeren een dialoog-op-afstand met de beide voormannen van NVB en CBRB. Een uiterst geanimeerd gesprek waar naast een aantal hele serieuze zaken ook digitaal gelachen kan worden.
Cosun Beet Company: ‘We willen de meest succesvolste, innovatiefste en groenste verwerker van bieten zijn in de wereld’.
Ferdinand van den Oever is een blij mens gelet op het feit dat hij onlangs groen licht kreeg voor de bouw van het ‘Logistiek Park Moerdijk’.
We spreken met Elisabeth Post in het TLN-kantoor in een zonovergoten Zoetermeer. Ze valt met de deur in huis. 'Leuk en aardig, maar ik heb een hekel aan het woord modal shift!'
Onze minister bracht maandag, 12 oktober, een digitaal werkbezoek aan logistiek dienstverlener Kloosterboer. Een Nederlands internationaal opererende logistieke dienstverlener met haar hoofdkantoor in Rotterdam.
We bellen met Hubert die zich in het corona-proof -dus verlaten- Gouvernement in Maastricht bevindt. Hubert is al geruime tijd met slimme mobiliteit en logistiek actief.
Iemand die z’n sporen meer dan verdiend heeft als het gaat om logistiek. Zo werd hij bij z’n vertrek begin dit jaar als Deltalinqs-voorzitter gelauwerd met het prestigieuze ‘Grootanker van de Haven van Rotterdam'
Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.
Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam.